2015. június 8.

Öt felejthetetlen nap Stuttgartban - Kirchentag beszámoló

A szegedi evangélikus, református és baptista ifjúság együtt vett részt a 35. Kirchentagon, Stuttgartban. Szegedről összesen 22-en élhettük meg a Kirchentag hangulatát. A szerda hajnali 4-es indulás után utaztunk 1112 km-t oda, majd vissza, hogy vasárnap hajnalra hazaérjünk. Közben meghallgattunk jó néhány koncertet és beszélgetést, bejártuk a város nevezetességeit, ültünk be a legmodernebb Mercedesekbe és főként: tartoztunk a több, mint százezer Kirchentag résztvevő közé.

Ha csak a számokat nézzük, 97.000 ember vett heti- és még 37.200 vett napi-jegyet, míg a nyitó istentiszteleten több, mint 250.000-en voltak, további statisztikák itt. Ha a számokat idővel el is fogjuk felejteni, a megismert és újdonsült barátaink, a bejárt parkok és épületek, a meghallgatott beszélgetések és koncertek azonban soha nem törlődnek ki az emlékezetünkből.

Néhányat a programok közül: Angela Merkel, Kofi Annan (volt ENSZ főtitkár), Melinda Gates (Bill Gates felesége); a Wise Guys, a Hillsong, különböző koncertek, a szíriai menekültek és a Mozart Cosi fan tutte; és még néhány ezer fellépés, program, áhítat és beszélgetés. A Lehetőségek Piacán 12 óriás sátorban egyenként kb. 20 stand mutatta be a saját tevékenységeit. Az önkéntes szervezetektől kezdve a különféle játékokon és az ételkóstolókon át mindennel találkozhattunk itt, a különböző országok egyházai mellett könyvesboltok és teljesen vallásmentes szervezetek is várták a látogatóikat.

Eljutottunk a város néhány nevezetésségéhez is, megmásztuk a Birkenkopf hegyet, melyet 40 méter magas halomban a második világháborúban lerombolt épületek maradványaiból "egészítettek ki". Az egy-két méteres kőtömbök között faragott oroszlánok és díszek néztek vissza ránk emléket állítva a háború borzalmainak. A Rózsakert és a Wilhelma állatkert, a Természetrajzi Múzeum, a Galéria, a Régi - és az Új Kastély, a tavak és szökőkutak, a Piaccsarnok (Markthalle) és benne a magyar bolt, a Mercedes Museum mind olyan látványosságok, melyeket nem éri meg kihagyni, ha az ember Stuttgartban jár.

Péntek este a stuttgarti magyar istentiszteletre is eljutottunk, ahol kiderült, hogy vannak sokan stuttgarti magyarok, akik járnak rendszeresen az alkalmakra. Aznap este pedig szinte meg is telt a templom a Kirchentag magyar résztvevőivel, akik már az istentisztelet előtt is ellepték a városrészt. Az istentisztelet után pedig egy forró frankfurti levesre is meghívott minket Gémes Pál és felesége.

Vasárnap hazafelé még megálltunk Salzburgban egy kis Sacher- és Mozart-torta evésre és Mozart kugel vásárlásra.

A találkozó mottója "Damit wir klug werden" magyarul "Bölcs(ebb) szívhez jussunk"; ez a héten valamelyest mindannyiunknak sikerülhetett.
Mindenkinek ajánljuk a következő Kirchentagon való részvételt is, melyet 2017-ben a Reformáció 500 éves évfordulóján Berlinben és Wittenbergeben rendeznek meg.