2013. május 30.

"A 200. cikk" - írta és rendezte: EFO

Az Evangélikus Fiatalok Oldalán elérkeztünk a 200. cikkhez. Juppijájjé!! Ezért hogy ne mindig csak másokról írjunk, gondoltuk itt az ideje meginterjúvolni magunkat. Igen, így kezdődik egy skizofrén naplója is, de mi most komoly dolgokról fogunk írni. Olyan kérdésekre keressük a választ, mint hogy miért írunk cikkeket, kik is vagyunk valójában. Önanalízis a boncasztalon. Jó szórakozást!


Antal Bálint (24) közgazdász, zenész 
Tevel-Bonyhád-Budapest-Kiskőrös
Egy késő nyári napon kezdődött minden. Elkezdett szakadni az eső, és kis szigetek alakultak ki mindenfelé. Ahogy esett és esett, a kis földek még kisebbek lettek és már alig lehetett látni az elszakadtakat. Lajossal eredetileg egy szigeten laktunk, de az iskolák miatt folyton folyton hajózgattunk. Egyszer aztán véletlenül azt találtam neki mondani, hogy építsünk hidakat!
Nagyon sokféle híd létezik, de mindegyiknek ugyanaz a funkciója: összeköt. Ezért írok mindenféle ellenszolgáltatás nélkül is. Még rengeteg megvalósításra váró gondolatunk van és hiszem, hogy az ötletek osztódással, a tettek pedig hittel szaporodnak!


Győrffy Lajos (24), matematikus, zenész 
Bonyhád-Szeged
Bálinttal közösen már majdnem két éve alapítottuk az oldalt, ahol az ifjúság megszólítása, és tartalmas üzenetek átadása volt a célunk. Hamar bővítettük újabb rovatokkal (aktuális programok, útravalók, filmajánlók), melyekkel praktikus és lelki oldalról is közelítenénk a fiatalságot. Személyesen nekem is sokat adott az oldal, hiszen egy-egy cikk megírása vagy olvasása közben értékes lelki táplálékkal gazdagodhattam. Közösségünk folyamatosan bővült, bátorítok mindenkit, hogy egy-egy írással szálljon be közénk, hiszen nagyon jó kis csapatot alkotunk már, jó közénk tartozni.


Koczor Márti (20), orvostanhallgató, Szeged-Vecsés-Budapest
Márti vagyok, 20 éves. Eleinte csak baráti szívességből kezdtem írogatni az EFO-ra, de aztán a részemmé vált. Talán túl idealista vagyok, de mindig szerettem volna valami olyasmiben munkálkodni, ami barátságokat teremt, összekapcsol embereket, lelki felüdülést ad számukra és az érzést, hogy nincsenek egyedül. Az egyház és a hit nekem mindig ezt jelentette: egy otthont. Bár kevés időm van írni az oldalra, de nagyon jó látni, mikor megjelenik a cikk, és alá van írva a monogramom, mellette, hogy hídépítő. Ettől kicsit olyan feelingem lesz, mintha az "igazság harcosa" lennék. :D Külön öröm, hogy elég jó kis branccsá alakult ez az EFO-brigád.


Baranyay Zsófi (19), író, zenész, Kőszeg
Zsófi vagyok, 19 éves, szeptemberig kőszegi lakos, utána remélhetőleg pesti egyetemista lesz belőlem, vagy majd meglátjuk. A Szélrózsa után keresett meg Lajos azzal, hogyha van kedvem, szálljak be a szerkesztésbe. Mivel szabadidőmben is szívesen írogatok, igent mondtam a kérdésre és persze nem is bántam meg. Sajnos azt nem mondhatom el magamról, hogy én írtam a legtöbb cikket, de azért próbálok hozzátenni az oldalhoz. AZ EFO, amellett, hogy nagyon sok kiváló írást adott nekem, barátokat is, hiszen az oldalnak hála ismertem meg Lajosékat is, úgyhogy én ezért is hálás vagyok. Az EFO célkitűzései között ott van az is, hogy közelebb hozza egymáshoz az ország evangélikus fiataljait - nos, nálam ez működött, szerintem másnál is fog.


Gömbös Tamás (22), történész, jövendőbeli teológus 
Keszthely-Szeged
Már csaknem másfél éve írok cikkeket az EFO-ra leginkább kisebb- nagyobb egyházi ünnepeink alkalmából, de volt személyesebb a cigány misszióról és az abban szerzett tapasztalataimról írott cikkem is. Az elmúlt hónapok alatt számos pluszt kaptam az EFO-tól és lelkes szerkesztőitől. Annak idején már általános iskolásként megfigyeltem, hogy valamiért jobban megértetem magam a nálam 30-40-50, vagy akár 60 évvel idősebb korosztállyal, mint saját kortársaimmal. Ez a soproni licista évek alatt kicsit enyhült, mára pedig már úgy érzem szépen kiegyenlítődött. Azt is megemlíteném, hogy én egy nap meglehetősen kevés alkalommal ülök akár 1 órát a gép előtt, így egészséges önkritikaként megjegyzem, hogy bizony nem én vagyok a legaktívabb szerkesztő. Azért tartom fontosnak az EFO munkáját, mert számomra is tanulságos sokszor, hogy hogyan lehet értéket úgy közvetíteni, továbbadni, hogy az megfelelő legyen a mai fiatalság szájízének.


Juhász Orsi (24), biológus, zenész, Tatabánya-Szeged
Az EFO feltölt, ha kellett mindig jött egy olyan történet, áhítat, ami kimozdított a gödörből, és segített tovább menni. Ezért is írok néha én is, ha találkozok egy olyan filmmel, vagy tanulságos sztorival, ami számomra jelentőséggel bírt, üzenetet hordozott, vagy elgondolkodtatott, azt szeretném másokkal is megosztani, hátha valakinek egyszer majd annyit jelent, mint akkor, ott nekem. Sosem írtam rendszeresen, és nem is lennék rá képes, pont az előző okok miatt, nekem nagyon is szükségem van arra a bizonyos csókra a múzsától. De ezt szeretném folytatni a jövőben is, megosztani másokkal, amit én is úgy kaptam, hátha ezzel látatlanban lehetek Isten kifürkészhetetlen útjainak eszköze.



Bencze Réka (24), gyógyszerész, Székesfehérvár
Egyszer valaki ezt írta: "ha Székesfehérváron láttok valakit, aki fültől fülig mosolyog, akkor kiáltsatok nyugodtan oda neki: Szia Réka!" Ez volnék én. Réka, 24 éves (egészen jövő májusig), gyógyszerész. Legalábbis így látnak (remélem) a velem találkozók. Mert szeretek mosolyogni másokra. Ja, és bármikor meg tudok enni MÉG EGY palacsintát! Az EFO-s csapatba nem rég kerültem. Véletlenül... Hogy mi vonzott ide? Az a lelkesedés, amit láttam, tapasztaltam. Hogy máshol is vannak élő evangélikus ifik, jó közösségek, aktív fiatalok, akik szívesen tesznek is egymásért, a közösségért, a gyülekezetért. Jó találkozni ilyen emberkékkel. Ezért nagyon jó az EFO: lehetőséget ad a találkozásra, és akár arra is, hogy tanuljunk egymástól. Így aztán rám is ragadt valami a lelkesedésből, és remélem, hogy sokan járnak még így.


Ha szeretnél te is a csapatunkba tartozni, bátran írj nekünk az evifjusag@gmail.com email címre, vagy egyikünknek (antalbalint1@gmail.com és gyorffylajos38@gmail.com). A feladat csupán néhány cikk írása választott témákban. Programjainkkal pedig remélhetőleg találkozhattok a közeli jövőben. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése