2013. július 30.

Hídépítés mesterfokon - Erdingiek jártak Bonyhádon

Immár sok éves hagyomány, hogy a bonyhádi és erdingi evangélikusok évente egyszer-kétszer összejönnek pár felejthetetlen napot egymással tölteni. Ezen a forró júliusi hétvégén mi magyarok voltunk a fogadó fél, akik megpróbáltuk széppé tenni német barátaink pihenését. A fiataloknak ezúttal külön, az ifisekkel szerveztük a programot. Mivel náluk sokáig tart az iskola és rövid a szünetük, igyekeztünk megfelelő összhangot találni a kultúra és a pihenés között. Bonyhád környékéről indulva első nap elmentünk barlangászni Abaligetre, fürdeni Orfűre és megnézni a világon egyedülálló zengővárkonyi tojásmúzeumot. Másnap a pécsi látványosságok következtek, majd a nagy melegben ismét fürdeni vettük az irányt, ezúttal Szálkára. Az estéken bográcsoztunk a gimnázium udvarán, részt vettünk egy borkóstolón és még zárópizzázást is rendeztünk. Hogy mindez hogy tetszett vendégeinknek? Három német fiatalt kérdeztünk meg, erről olvashattok a továbbiakban.


A kérdések az alábbiak voltak:
1) Mióta vesztek részt a testvérkapcsolatos programokban és mik a legszebb élményeitek?
2) Milyen volt a mostani hétvége velünk, mit mondanátok el róla?
3) Mit jelent személyesen Neked ez a partnerség?

Kati (30): 1) Négy éve veszek részt a kapcsolatban mint szervező, legjobban a beszélgetéseket és eszmecseréket szeretem a fiatalokkal való közös munkáról. 2) A hétvége fantasztikus volt. Nagyszerűnek tartom, hogy a családjaitoknál lakhattunk, ezáltal a szokásaitokat, tradíciókat jobban megismerhettük. 3) Ideálisnak találom azt is, hogy a gyülekezetünknek egy külföldi testvérkapcsolata van, szerintem ezzel fiataloknak és időseknek egyaránt szélesedik a látótere. Lehetővé válik más szemszögből nézni a világot és kicsit a saját gyülekezetünk keretein kívülre is kitekinthetünk.

Vicky (17): 1) Két éve utazom én is Magyarországra, és azt szeretem benne a legjobban, hogy megismerhetem a magyar kultúrát. 2) Ez a hétvége csodaszép volt veletek, különösen az együttlétek, és az, hogy egy ilyen szuper programot szerveztetek. 3) Magyarországon gyönyörű tájakon kirándulhattunk, és örülök annak, hogy titeket megismerhettelek, mivel ti magyarok mindannyian nagyszerű emberek vagytok, én szívesen töltöm veletek az időmet.

Marina (17): 1) Én három éve vagyok benne és a legszebb számomra mindig egymás "viszont látása", mivel időközben mind barátok lettünk és jó titeket újra látni. 2) A közösen eltöltött idő nagyon szép és gazdagító volt nekem és persze különösen vidám is. Nagyon érdekes titeket és általában a magyarok életét mindig egy kicsit jobban megismerni. 3) A kapcsolat számomra egy ajándék az élettől, amin keresztül csodálatos barátokat találtam és ami által kulturálisan és emberileg is tovább fejlődhetek.


Ahogy a záróistentiszteleten Daniel, a német lelkipásztor a hidak építésének fontosságáról beszélt, úgy gondoljuk mi is, hogy kapcsolatunk hídját erősítve minden évben újabb és újabb élményeket adhatunk egymásnak. A jó hídhoz persze egy Erős Vár is kell..

Győrffy Lajos, hídépítő

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése