2011. szeptember 14.

Filmajánló: Éli könyve

Nemrégiben a buszon hazafelé elkezdtem nézni egy filmet, de sajnos előbb értem haza, mint ahogy a film befejeződött. Normál esetben a hazaérkezés “örö’ és bódottá”, de most elég zabos voltam emiatt. Szégyen szemre leráztam magamról Öcsém - pedig egyedül volt otthon és szívesen beszélgetett volna már valakivel -, azért hogy befejezhessem a filmet. A fimben többször is elhangzik, hogy “maradj az ösvényen, nem a Te dolgod”, szóval teljesen átszellemülve úgy éreztem, hogy az én ösvényem, most a film...


Éli könyve 2010-es akciófilm, föszerepben Denzel Washingtonnal, a többi részletet a port.hu-n megtalálod. Ami ennél érdekesebb, az a film témája és körítése. Nem tudom, hogy a film készítők elhivatottságból, hitvallásukból merítettek ötletet, vagy csak jó marketing fogás miatt választották ezt az istentelen világot, hangulatot amiből a kiutat csak Éli és az ő könyve jelentheti, de kétségkívül hatásos.  A 16-os karika nem tévedés, vannak elég kemény részek, ha nem bírod a gyilkolászást, akkor ne is olvasd tovább az ajánlót se, mert még a végén kedvet kapsz rá, hogy megnézd :). 

Azért a filmet sikerült telerakni pár tipikus amcsi adalékkal, amit a kritikusok eléggé szúrós szavakkal illettek, emellett volt aki az erős vallásos vonalat is kritizálta. Nekem kifejezetten tetszett az effajta megjelenítése ennek a kietlen, világ vége utáni világnak, ahol a legnagyobb kincs a víz. A filmben amolyan modern próféta szerepe van Élinek és bár egyszer sem hangzik el - amit kicsit hiányoltam is az ismert ige, a végére idekívánkozik: 

"Ha akkora hitetek volna, mint a mustármag, azt mondanátok ennek a hegynek: Menj innen amoda, és elmenne; és semmi sem volna lehetetlen néktek...." 
(Mt 17,20)
Végül csak annyit mondanék, hogy nézd meg a filmet, de azért ne próbáld ki, hogy neked Élihez képest mekkora hited van :) Annyi tanulságot azért biztosan le lehet vonni, hogy maradjunk az ösvényen és hogy többet olvassuk Éli könyvét...

A.B. hídépítő

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése